Wybierz stronę
Prowadząc biznes zawierasz umowy nieustannie. Warto zadbać, aby były to dobre umowy. Przygotujemy lub przeanalizujemy dla Ciebie każdą umowę. Mamy w tym zakresie wiedzę i doświadczenie, które pozwalają nam pomyśleć o wielu ryzykach i odpowiednio je zabezpieczyć.
Przy tworzeniu umowy ważne jest jasne określenie, co każda ze stron ma do zrobienia. Umowa zobowiązuje strony do rozmowy. W niej spisujemy nasze uzgodnienia:
Niestety, niejednokrotnie po takiej rozmowie okazuje się, że strony mają różne pomysły na współpracę. W konsekwencji – nie można dojść do porozumienia i umowa nie zostaje podpisana. Często przy tych rozmowach, kiedy omawiamy umowę, możemy zaobserwować czy osoba, z którą chcemy współpracować jest rzetelna i warta naszego zaufania.
Pamięć bywa ulotna, a terminy oraz uzgodnienia łatwo się gubią w wirze codziennych spraw. Umowa, jako trwały dokument, zabezpiecza obie strony przed zapomnieniem lub nieścisłościami.
Dzięki niej, każdy szczegół pozostaje na papierze, stanowiąc solidną podstawę dla sprawnej współpracy i uniknięcia niepotrzebnych nieporozumień. W razie wątpliwości np. na co się umawialiście przy rozpoczęciu współpracy, można szybko sprawdzić wasze ustalenia w umowę.
Dużo łatwiej o kompromis, kiedy strony pragną danej transakcji. Strony są skłonne pójść na ustępstwa postrzegając je jako jeden z elementów całej umowy, nie zaś największy punkt sporny jak to bywa przy procesie sądowym.
Podczas negocjacji ważne jest zrozumienie, że wspólny cel, czyli zawarcie dobrej umowy, sprawia, że wszyscy są bardziej skłonni do ustępstw. To podejście pozwala na elastyczność i tworzy atmosferę, w której łatwiej jest znaleźć kompromis i osiągnąć wzajemne porozumienie.
Ma to szczególne znaczenie, kiedy po jednej stronie jest przedsiębiorca prowadzący biznes od wielu lat, a po drugiej mniej doświadczony przedsiębiorcą, który nie miał do czynienia z umowami. W takich przypadkach umowa działa jak rodzaj zabezpieczenia, umożliwiając bardziej doświadczonej stronie przekazanie wiedzy i wsparcia mniej doświadczonej stronie, co sprzyja równomiernemu rozłożeniu ryzyka.
Dzięki temu, nawet gdy jedna ze stron ma mniejsze doświadczenie w zawieraniu umów, umowa stanowi swoiste „spadochronowe zabezpieczenie”, minimalizując potencjalne trudności, wyrównując szanse w ustaleniach, czy zwiększając pewność obu stron co do realizacji umownych zobowiązań.
Dobra umowa rozwiązuje kwestie, o których strony zazwyczaj nie myślą przy ustalaniu warunków współpracy. Umowa przewiduje co się stanie, jeżeli strony nie wykonają umowy. Jest to element rzadko podnoszony podczas rozmów o współpracy. W euforii strony zapominają o kłopotach widząc przyszłość w kolorowych barwach.
Dobra umowa zachęci każdą ze stron do omówienia trudnych tematów i poszukania rozwiązania.
Umowa to swoisty „regulamin współpracy”, który pozwala dostosować zasady do konkretnych potrzeb stron. Kiedy jednak brakuje takiego ustalenia, wchodzą w grę ogólne przepisy prawa, na przykład te zawarte w Kodeksie cywilnym. Problem w tym, że te ogólne zasady, ustanowione przez ustawodawcę, nie zawsze są korzystne dla obu stron.
Żeby tego uniknąć, warto przygotować umowę dla tego konkretnego projektu – doprecyzować kwestie, które są istotne i dostosować je do swoich potrzeb.
Umowa pomaga unikać kłótni zarówno w trakcie, jak i po zrealizowaniu ustaleń. Niejednokrotnie umowa może zapobiec drogim i czasochłonnym sprawom sądowym. Jeżeli jednak konflikt będzie narastał i jedynym rozwiązaniem okaże się rozstrzygnięcie go przez sąd – umowa może okazać się naszym sprzymierzeńcem, umacniając naszą pozycję i ułatwiając rozwiązanie problemu.
W praktyce oznacza to, że dzięki solidnej umowie mamy większą pewność co do tego, jak rozwiązywać ewentualne spory. To dokument, który dba o to, aby wszyscy trzymali się ustalonych reguł, a zasady realizacji umowy były czytelne dla każdego.
Umowa prezentuje się profesjonalnie. W relacjach z innymi przedsiębiorcami dbałość o umowy świadczy o trosce przedsiębiorcy o własne interesy, co buduje szacunek i świadczy o uczciwym oraz legalnym podejściu do działalności. To swoiste „wizytówki biznesowe”, które potwierdzają rzetelność i profesjonalizm, co może wpływać pozytywnie na budowanie trwałych relacji biznesowych oraz zyskiwanie zaufania w branży.
W relacjach z innymi przedsiębiorcami dbałość o umowy świadczy o trosce przedsiębiorcy o własne interesy, co buduje szacunek i świadczy o uczciwym oraz legalnym podejściu do działalności. To swoiste „wizytówki biznesowe”, które potwierdzają rzetelność i profesjonalizm, co może wpływać pozytywnie na budowanie trwałych relacji biznesowych oraz zyskiwanie zaufania w branży.
Wsparcie prawne i podatkowe w jednym miejscu pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze.
Każdy klienta ma dedykowanego opiekuna, który nadzoruje pracę i dba o przepływ informacji. Zawsze wiesz do kogo zadzwonić.
Rozliczamy się w oparciu o jasne zasady. Klienci otrzymują dokładne raporty prac, a jeżeli klient sobie tego życzy to szacujemy czas pracy przed świadczeniem usługi.