REGULAMIN KONSULTACJI 

– wzór, który przyspiesza sprzedaż bez sklepu online!

Regulamin konsultacji prawnych - wybierz pakiet mail, online, max
Magdalena Biedrzycka ekspert BiznesTeki portalu dla przedsiębiorców

Sprzedajesz w swoim biznesie konsultacje?

Usprawnij ten proces i sprzedawaj legalnie bez sklepu online.

Wykorzystaj gotowy regulamin konsultacji dla biznesu, który łatwo i wygodnie wdrożysz w swojej firmie.

Co więcej możesz go wykorzystać w komunikacji mailowej lub w systemie rezerwacji online. Podpowiemy Ci krok po kroku jak to zrobić.

Magdalena Biedrzycka ekspert BiznesTeki portalu dla przedsiębiorców

Dla kogo jet ten wzór Regulaminu Konsultacji ?

dla osób, które prowadzą biznesy usługowe i udzielają konsultacji

dla przedsiębiorców, którzy chcą usprawnić proces sprzedaży i działać zgodnie z prawem

dla tych, którzy chcą sprzedawać konsultacje online (nawet bez sklepu online)

dla właściceli małych i dużych biznesów, którzy chcą umożliwić klientom rezerwację poprzez program  terminu konsultacji online 

dla ludzi, którzy chcą zaoszczędzić czas i pieniądze

W jakich branżach sprawdzi się regulamin konsultacji?

edukacja: nauczyciele, trenerzy, eksperci w swoich dziedzinach

fitness i zdrowie: dietetycy, trenerzy

psychologia: coach, terapeuta, mentor, porady specjalistyczne

księgowość, finanse, nieruchomości

marketing: specjaliści ds. social mediów, strategii marki, stron www…, wirtualne asystentki

W jaki sposób możesz usprawnić proces sprzedaży konsultacji dla biznesu?

Wysyłanie za każdym razem umowy do klienta jest uciążliwe i czasochłonne. Z drugiej strony, jeżeli tego nie robisz, to narażasz się na to, że nie wypełniasz obowiązków prawnych wynikających z przepisów dot. RODO lub ustawy o prawach konsumentów. W takim razie ułóż z naszą pomocą proces sprzedaży konsultacji, sprzedawaj bezpiecznie i zaoszczędź swój czas. Wykorzystaj do tego wzóru regulaminu konsultacji stworzonego przez prawnika dla biznesu.

Sprawdź, w jaki sposób możesz wykorzystać nasz wzór – umawiając konsultację przez wiadomość prywatną, mailowo lub w systemie rezerwacji online.

WARIANT I

– wysyłasz regulamin mailem

Umawiasz termin spotkania z klientem telefonicznie, smsem, poprzez wiadomość prywatną lub w inny sposób, a następnie potwierdzasz warunki mailowo wysyłając gotowy regulamin.

Pierwsza, najprostsza forma zawarcia umowy o konsultację to forma mailowa. Dzwoni do Ciebie klient, umawiacie termin spotkania, a następnie wysyłasz mu podsumowanie mailowe, kiedy odbędzie się konsultacja, gdzie i ile będzie trwała. Wysyłasz także informację o koszcie konsultacji i dane do przelewu. Do tego maila załączasz regulamin konsultacji z prośbą o jego akceptację. Proste prawda?

W tym celu przygotowaliśmy wzór Regulaminu Konsultacji, do którego otrzymujesz w Pakiecie podstawowym instrukcje wdrożenia a w niej:

wzór wstępnej wiadomości mailowej, w której wyślesz wszystkie ważne informacje i poprosisz o akceptację regulaminu oraz zrzeczenie się prawa do odstąpienia od umowy,

wzór wiadomości potwierdzającej zawarcie umowy, do której możesz załączyć fakturę lub paragon.

– zgoda na przetwarzanie danych osobowych o stanie zdrowia.

To wszystko, wystarczą dosłownie dwa maile.

WARIANT II

– wysyłasz link do systemu rezerwacji online

Wysyłasz Klientowi link do systemu rezerwacji online, w którym Klient rezerwuje termin i akceptuje regulamin.

W dzisiejszym szybkim tempie życia i stale rozwijającym się świecie technologii, konsultacje online stały się niezwykle popularnym i wygodnym sposobem dostępu do profesjonalnych usług. Warto za tym rozwojem podążać także w swoim biznesie. Co więcej, nie musisz mięc sklepu internetowego, żeby sprzedawać konsultacje szybko i wygodnie.

Z tego względu proponujemy inne rozwiązanie – system rezerwacji terminów online.

Systemów, które obsługują tego typu rezerwacje jest wiele. Każdy z nich ma swoje plusy i minusy. Większość z nich jest płatna – albo należy uiścić opłatę subskrypcyjną (od 50 do 150 zł miesięcznie) albo prowizję od każdej sprzedaży np. 6 %. Przyjrzeliśmy się większości z nich i w naszej ocenie wygrywają dwa rozwiązania: Calendly.com oraz MS Bookings.

Calendly można skonfigurować zupełnie bezpłatnie i na potrzeby sprzedaży pojedynczych konsultacji prawnych nie wymaga ono opłacania subskrypcji. (Subskrypcja jest możliwa, jeżeli potrzebujemy więcej funkcji). MS Bookings jest systemem oferowanym w ramach pakietu MS Office 365, jeżeli zatem posiadasz wykupioną subskrypcję to warto pomyśleć o tym rozwiązaniu, ma ono bowiem więcej użytecznych funkcji. Przygotowaliśmy instrukcję wdrożenia zarówno do Calendly jak i Bookings. Poniżej możesz zobaczyć jak wygląda gotowa strona stworzona w Calendly oraz Bookings.

Pomyśl, czy to nie wygodne, kiedy możesz wysłać link do klienta?

Przechodząc przez ten system rezerwacji, klient wybiera termin rezerwacji, określa czy to ma być spotkanie stacjonarne, w kancelarii, telefoniczne czy online. To od Ciebie zależy jaką opcję udostępnisz, możesz udostępnić np. tylko konsultacje online.

Kolejno klient uzupełnia wszystkie dane, akceptuje regulamin i dostaje informacje o możliwych sposobach zapłaty. W przypadku konsultacji online, możesz zintegrować formularz z Zoomem, MS Teams, aby automatycznie był generowany link do konsultacji. Piękne – prawna?

Ty dostajesz informacje mailową, że termin został zarezerwowany. Jedyne co musisz zrobić to sprawdzić, czy dostałeś zapłatę i wysłać maila potwierdzającego zawarcie umowy wraz z paragonem lub fakturą.

Możesz też skorzystać z naszego wideo przewodnika, dołączonego do Pakietu MAX i PREMIUM.

Do Pakietu MAX i PREMIUM załączony jest także Poradnik praktyczny, który zawiera wszelkie niezbędne informacje, opisy klauzul, szablony maili.

W pakiecie dostaniesz również wzór zgody na przetwarzanie danych osobowych o stanie zdrowia, a w poradniku rozdział dot. przetwarzania tych danych. Pamiętaj w razie pytań, możesz skorzystać z darmowej 15 minutowej konsultacji. 

Kto przygotował wzór?

Magdalena Biedrzycka, Adwokat

Magda od 6 lat prowadzi własną kancelarię prawną starając się ułożyć i usprawnić procesy tak, aby móc zająć się tym co ważne, czyli obsługą klientów. Zaproponowane procesy sprzedaży przetestowała na własnej działalności i korzysta z nich na co dzień.

Ten wzór regulaminu powstał, aby każdy, kto sprzedaje konsultacje mógł łatwo i szybko wdrożyć u siebie procedury usprawniające  sprzedaż.

CO ZAWIERA WZÓR REGULAMINU KONSULTACJI ?

 

No dobrze wiesz już, że technicznie zadbaliśmy o to, aby zawarcie umowy było szybkie i wygodne. Pewnie zastanawiasz się teraz co jest w regulaminie i czy aby na pewno wszystko. Regulamin konsultacji dla biznesu zawiera:

  1. Definicje
  2. Postanowienia ogóle dot. konsultacji
  3. Zawarcie umowy
  4. Zasady konsultacji
  5. Poufność
  6. Prawo do reklamacji
  7. Prawo odstąpienia od Umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa przez Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta
  8. Możliwość skorzystania przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur
  9. Siłę wyższą
  10. Ochronę danych osobowych
  11. Postanowienia końcowe
  12. Załącznik – WZÓR OŚWIADCZENIA O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
  13. Zgoda Klienta na przetwarzanie danych osobowych dot. stanu zdrowia 

Co ważne, w regulaminie znajdują się informacje:

– dot. poufności,

– kiedy możesz odmówić przeprowadzenia konsultacji, a w tym m. in. gdy występuje konflikt interesów,

– co się stanie w przypadku, gdy rozchorujesz się lub zaistnieje inna nieprzewidziana okoliczność.

Regulamin uwzględnia to, że umowa jest zawierana na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, z konsumentami oraz przedsiębiorcami na prawach konsumenta.

Dodatkowo regulamin jest skonstruowany w taki sposób, iż do zawarcia umowy dochodzi dopiero w momencie, kiedy klient zapłaci, a Ty wyślesz mu potwierdzenie mailowe. Dlaczego? Po pierwsze, aby klient wiedział, że musi zapłacić, po drugie abyś mógł już na tym etapie zareagować, jeżeli np. mogłoby dojść do konfliktu interesów.

Teraz już widzisz, że wzór Regulaminu Konsultacji zabezpiecza Twoje interesy. 

W jaki sposób możesz usprawnić proces sprzedaży konsultacji ?

Sprzedajesz konsultacje zgodnie z prawem

Sprzedając konsultacje, zawierasz z klientem umowę – regulamin pomoże Ci sprawnie i szybko zadbać o bezpieczeństwo prawne swoje i klienta.

Teraz z łatwością wypełnisz obowiązki prawne wynikających z przepisów dot. RODO lub ustawy o prawach konsumentów.

Oszczędzasz swój czas 

Regulamin konsultacji + przygotowane wzory maili do klienta to sposób na szybkie umówienie konsultacji.

Umówiłeś termin konsultacji: telefonicznie, w wiadomości prywatnej lub mailowo? Teraz wystarczy, że skorzystasz z przygotowanych wzorów i wyślesz e-mail z potwierdzeniem, do którego załączysz regulamin/lub link do regulaminu.

Dbasz o swój wizerunek 

Umowa lub regulamin pokazuje Twój profesjonalizm.

Przesyłając od razu regulamin konsultacji do klienta – budujesz zaufanie i pokazujesz swoje profesjonalne podjeście do sprawy.

Otrzymujesz płatność z góry

Zadbasz o swój biznes i unikniesz uciążliwego przypominania klientowi, żeby zapłacił za konsultację.

To wygodna i bezpieczna forma płatności,  poprowadzisz konsultację dopiero po zaksięgowaniu należności. Klient od razu wie, w jaki sposób może zapłacić.

Regulamin, któremu możesz zaufać

Regulamin został przygotowany przed adwokat Magdalenę Biedrzycką.

Ten regulamin, jak każdy wzór w Biznestece, został sprawdzony przez co najmniej dwóch radców prawnych lub adwokatów. Masz pewność, że kupujesz sprawdzony i zgodny z obecnym stanem prawa produkt. 

Sprawdź dostępne pakiety:

Regulamin konsultacji online pakiet mail

349 zł

Pakiet MAIL zawiera:

wzór regulaminu konsultacji dostosowany do wersji mailowej

wzór zgody na przetwarzanie danych osobowych o stanie zdrowia klienta

Poradnik Praktyczny: "Jak usprawnić sprzedawać konsultacje sprawnie i legalnie bez sklepu online"

szablony wiadomości mailowych

Regulamin Konsultacji prawnych pakiet max - mail + online

499 zł

Pakiet MAX zawiera:

wzór regulaminu konsultacji dostosowany do wersji mailowej i online

wzór zgody na przetwarzanie danych osobowych o stanie zdrowia klienta

Poradnik Praktyczny: "Poradnik Praktyczny: "Jak usprawnić sprzedawać konsultacje sprawnie i legalnie bez sklepu online"

szablony wiadomości mailowych

wideo instrukcje jak założyć i skonfigurować konto w: Calendly, MS Bookings, Przelewy24

gotowe opisy i klauzule, które wystarczy wkleić w odpowiednich miejscach w Calendly, MS Bookings tworząc własny system rezerwacji

Regulamin Konsultacji prawnych pakiet online

599 zł

Pakiet PREMIUM zawiera:

pakiet MAIL + MAX

wzór regulaminu konsultacji dostosowany do wersji online

wzór zgody na przetwarzanie danych osobowych o stanie zdrowia klienta

Poradnik Praktyczny: "Poradnik Praktyczny: "Jak usprawnić sprzedawać konsultacje sprawnie i legalnie bez sklepu online"

szablony wiadomości mailowych

wideo instrukcje jak założyć i skonfigurować konto w: Calendly, MS Bookings, Przelewy24

gotowe opisy i klauzule, które wystarczy wkleić w odpowiednich miejscach w Calendly, MS Bookings tworząc własny system rezerwacji

rabat 50 % na konsultację prawną i/lub wsparcie asystentki we wdrożeniu – umów się na bezpłatną konsultację, opowiedz nam co chciałbyś wdrożyć a my przedstawimy Ci ofertę na konsultację ze zniżką.

Chcesz zlecić wdrożenie wybranego pakietu w Twojej firmie?

To prostsze niż myślisz – skorzystaj z konsultacji prawnej i/ lub wsparcia asystentki, która pomoże Ci przejść przez ten proces.

Sprawdź, dla kogo pakiet premium jest korzystnym rozwiązaniem:

- Masz już swoją stronę www

Chesz, żeby system do rezerwacji online był połączony z Twoją stroną www. Potrzebujesz przygotować dodatową podstronę do osadzenia kodu z Calendly/MS Bookings?

- Wolisz zajmować się prowadzeniem firmy, niż...

…rejestracją konta w Calendly? Delegowanie zadań to doskonałe wyjście, jeżeli nie chcesz zajmować się wdrażaniem technicznych aspektów uruchomienia konsultacji online. Asystentka zrobi to za Ciebie: założy potrzebne konta,  skonfiguruje system online, przygotuje produkt do sprzedaży.

- Nie chcesz poświęcać na to czasu

Regulamin Konsultacji Online – to narzędzie, które pomoże Ci usprawnić zamawianie konsultacji i jednocześnie zaoszczędzić czas. Dlatego korzystając ze wsparcia asystentki – zaoszczędzisz swój czas na konfigurację systemu rezerwacji.

Regulamin Konsultacji prawnych pakiet premium + wsparcie asystenckie

Pakiet PREMIUM zawiera:

pakiet max (umawiasz konsultację online i mailowo)

50 % RABAT na konsultację prawną i/lub wsparcie asystentki we wdrożeniu pakietu

* jeżeli jesteś zainteresowany tym pakietem, umów się na bezpłatną konsultację.

Jak to działa Pakiet MAIL?

uzupełniasz regulamin

Uzupełnij regulamin. Skorzystaj z poradnika oraz praktycznych komentarzy do wzoru.

przygotowujesz Szablony maili

Uzupełnij gotowe szablony maili do klienta, które znajdziesz w poradniku. Zapisz szablony, abyś miał je pod ręką.

umawiasz konsultację

Ustalasz z Klientem termin konsultacji.

Zawierasz umowę

Wysyłasz do klienta mail wraz z regulaminem i potwierdzasz termin konsultacji. Otrzymujesz płatność, a następnie wysyłasz mail potwierdzający zawarcie umowy. Gotowe!

Jak to działa Pakiet MAX?

dostosowujesz procesy do swoich potrzeb

Możesz wdrożyć pakiet online oraz mail. Z częścią klientów będziesz umawiać termin na cito lub telefonicznie, wtedy sprawdzi się pakiet mail.

przygotowujesz Stronę rezerwacji

Z pomocą wideo instrukcji oraz poradnika załóż stronę rezerwacji online w Calendly lub MS Bookings.

KLIENT rezerwuje TERMIN

Klient umawia termin konsultacji samodzielnie poprzez stronę rezerwacji. Otrzymuje wszelkie niezbędne dane w tym link do spotkania w przypadku konsultacji online. Klient chce umówić termin na cito lub nie lubi rezerwacji online, wtedy sprawdzi się komunikacja e-mail.

Zawierasz umowę

Otrzymujesz płatność z góry od klienta a następnie wysyłasz mail lub wiadomość potwierdzającą zawarcie umowy. Gotowe!

Chcesz wiedzieć więcej? Obejrzyj szkolenie

Poznaj opinie

Uważam, że produkty BizneTeki to narzędzia niezwykle pomocne w codziennej pracy prawnika. Wielokrotnie przyczyniły się do usprawnienia sprzedaży moich usług i pozytywnie wpłynęły na budowanie profesjonalnego wizerunku. Jestem przekonana, że przydadzą się każdemu prawnikowi, który ceni sobie swój czas i klarowne zasady współpracy z klientem. Produkty BiznesTeki to inwestycja w wygodę i efektywność pracy, dlatego polecam wszystkim koleżankom i kolegom prawnikom, którzy szukają kompleksowego wsparcia w usprawnieniu codziennej pracy oraz budowaniu udanych relacji z klientami.

Julita Bylicka

adwokat, Kancelaria dla Biznesu

Miałem przyjemność poznać i przetestować przygotowany wzór regulaminu. Z początku byłem sceptyczny, ale już po samym jego wdrożeniu, kiedy zobaczyłem jak bardzo usprawnia pracę pozwalając na delegowanie obowiązków i automatyzując wysyłkę maili oraz linków do spotkań  przekonałem się, że to świetny pomysł. Warto skorzystać z takich gotowych rozwiązań.

Daniel Dębecki

radca prawny, Salire Kancelaria prawna Dębecki i Wspólnicy sp.k.

Sprawdzałam regulamin od strony prawnej i wiem, że jest w nim wszystko czego potrzebuje adwokat lub radca prawny, żeby w spokoju sprzedawać konsultacje prawne. Zaproponowane rozwiązania rezerwacji online są praktyczne i przemyślane. Warto przemyśleć proces sprzedaży konsultacji i ułożyć go raz a dobrze.

Aleksandra Miśkiewicz

radca prawny

Nie czekaj – sprzedawaj konsultacje z łatwością już dziś!

Regulamin konsultacji prawnych - wybierz pakiet mail, online, max