Wybierz stronę
Wykorzystaj gotowy regulamin konsultacji dla biznesu, który łatwo i wygodnie wdrożysz w swojej firmie.
Co więcej możesz go wykorzystać w komunikacji mailowej lub w systemie rezerwacji online. Podpowiemy Ci krok po kroku jak to zrobić.
dla przedsiębiorców, którzy chcą usprawnić proces sprzedaży i działać zgodnie z prawem
dla tych, którzy chcą sprzedawać konsultacje online (nawet bez sklepu online)
dla właściceli małych i dużych biznesów, którzy chcą umożliwić klientom rezerwację poprzez program terminu konsultacji online
dla ludzi, którzy chcą zaoszczędzić czas i pieniądze
edukacja: nauczyciele, trenerzy, eksperci w swoich dziedzinach
fitness i zdrowie: dietetycy, trenerzy
psychologia: coach, terapeuta, mentor, porady specjalistyczne
księgowość, finanse, nieruchomości
marketing: specjaliści ds. social mediów, strategii marki, stron www…, wirtualne asystentki
Wysyłanie za każdym razem umowy do klienta jest uciążliwe i czasochłonne. Z drugiej strony, jeżeli tego nie robisz, to narażasz się na to, że nie wypełniasz obowiązków prawnych wynikających z przepisów dot. RODO lub ustawy o prawach konsumentów. W takim razie ułóż z naszą pomocą proces sprzedaży konsultacji, sprzedawaj bezpiecznie i zaoszczędź swój czas. Wykorzystaj do tego wzóru regulaminu konsultacji stworzonego przez prawnika dla biznesu.
Pierwsza, najprostsza forma zawarcia umowy o konsultację to forma mailowa. Dzwoni do Ciebie klient, umawiacie termin spotkania, a następnie wysyłasz mu podsumowanie mailowe, kiedy odbędzie się konsultacja, gdzie i ile będzie trwała. Wysyłasz także informację o koszcie konsultacji i dane do przelewu. Do tego maila załączasz regulamin konsultacji z prośbą o jego akceptację. Proste prawda?
W tym celu przygotowaliśmy wzór Regulaminu Konsultacji, do którego otrzymujesz w Pakiecie podstawowym instrukcje wdrożenia a w niej:
– wzór wstępnej wiadomości mailowej, w której wyślesz wszystkie ważne informacje i poprosisz o akceptację regulaminu oraz zrzeczenie się prawa do odstąpienia od umowy,
– wzór wiadomości potwierdzającej zawarcie umowy, do której możesz załączyć fakturę lub paragon.
– zgoda na przetwarzanie danych osobowych o stanie zdrowia.
To wszystko, wystarczą dosłownie dwa maile.
W dzisiejszym szybkim tempie życia i stale rozwijającym się świecie technologii, konsultacje online stały się niezwykle popularnym i wygodnym sposobem dostępu do profesjonalnych usług. Warto za tym rozwojem podążać także w swoim biznesie. Co więcej, nie musisz mięc sklepu internetowego, żeby sprzedawać konsultacje szybko i wygodnie.
Z tego względu proponujemy inne rozwiązanie – system rezerwacji terminów online.
Systemów, które obsługują tego typu rezerwacje jest wiele. Każdy z nich ma swoje plusy i minusy. Większość z nich jest płatna – albo należy uiścić opłatę subskrypcyjną (od 50 do 150 zł miesięcznie) albo prowizję od każdej sprzedaży np. 6 %. Przyjrzeliśmy się większości z nich i w naszej ocenie wygrywają dwa rozwiązania: Calendly.com oraz MS Bookings.
Calendly można skonfigurować zupełnie bezpłatnie i na potrzeby sprzedaży pojedynczych konsultacji prawnych nie wymaga ono opłacania subskrypcji. (Subskrypcja jest możliwa, jeżeli potrzebujemy więcej funkcji). MS Bookings jest systemem oferowanym w ramach pakietu MS Office 365, jeżeli zatem posiadasz wykupioną subskrypcję to warto pomyśleć o tym rozwiązaniu, ma ono bowiem więcej użytecznych funkcji. Przygotowaliśmy instrukcję wdrożenia zarówno do Calendly jak i Bookings. Poniżej możesz zobaczyć jak wygląda gotowa strona stworzona w Calendly oraz Bookings.
Przechodząc przez ten system rezerwacji, klient wybiera termin rezerwacji, określa czy to ma być spotkanie stacjonarne, w kancelarii, telefoniczne czy online. To od Ciebie zależy jaką opcję udostępnisz, możesz udostępnić np. tylko konsultacje online.
Kolejno klient uzupełnia wszystkie dane, akceptuje regulamin i dostaje informacje o możliwych sposobach zapłaty. W przypadku konsultacji online, możesz zintegrować formularz z Zoomem, MS Teams, aby automatycznie był generowany link do konsultacji. Piękne – prawna?
Ty dostajesz informacje mailową, że termin został zarezerwowany. Jedyne co musisz zrobić to sprawdzić, czy dostałeś zapłatę i wysłać maila potwierdzającego zawarcie umowy wraz z paragonem lub fakturą.
Do Pakietu MAX i PREMIUM załączony jest także Poradnik praktyczny, który zawiera wszelkie niezbędne informacje, opisy klauzul, szablony maili.
W pakiecie dostaniesz również wzór zgody na przetwarzanie danych osobowych o stanie zdrowia, a w poradniku rozdział dot. przetwarzania tych danych. Pamiętaj w razie pytań, możesz skorzystać z darmowej 15 minutowej konsultacji.
Kto przygotował wzór?
Magda od 6 lat prowadzi własną kancelarię prawną starając się ułożyć i usprawnić procesy tak, aby móc zająć się tym co ważne, czyli obsługą klientów. Zaproponowane procesy sprzedaży przetestowała na własnej działalności i korzysta z nich na co dzień.
Ten wzór regulaminu powstał, aby każdy, kto sprzedaje konsultacje mógł łatwo i szybko wdrożyć u siebie procedury usprawniające sprzedaż.
No dobrze wiesz już, że technicznie zadbaliśmy o to, aby zawarcie umowy było szybkie i wygodne. Pewnie zastanawiasz się teraz co jest w regulaminie i czy aby na pewno wszystko. Regulamin konsultacji dla biznesu zawiera:
Co ważne, w regulaminie znajdują się informacje:
– dot. poufności,
– kiedy możesz odmówić przeprowadzenia konsultacji, a w tym m. in. gdy występuje konflikt interesów,
– co się stanie w przypadku, gdy rozchorujesz się lub zaistnieje inna nieprzewidziana okoliczność.
Regulamin uwzględnia to, że umowa jest zawierana na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, z konsumentami oraz przedsiębiorcami na prawach konsumenta.
Dodatkowo regulamin jest skonstruowany w taki sposób, iż do zawarcia umowy dochodzi dopiero w momencie, kiedy klient zapłaci, a Ty wyślesz mu potwierdzenie mailowe. Dlaczego? Po pierwsze, aby klient wiedział, że musi zapłacić, po drugie abyś mógł już na tym etapie zareagować, jeżeli np. mogłoby dojść do konfliktu interesów.
Sprzedajesz konsultacje zgodnie z prawem
Teraz z łatwością wypełnisz obowiązki prawne wynikających z przepisów dot. RODO lub ustawy o prawach konsumentów.
Oszczędzasz swój czas
Umówiłeś termin konsultacji: telefonicznie, w wiadomości prywatnej lub mailowo? Teraz wystarczy, że skorzystasz z przygotowanych wzorów i wyślesz e-mail z potwierdzeniem, do którego załączysz regulamin/lub link do regulaminu.
Dbasz o swój wizerunek
Przesyłając od razu regulamin konsultacji do klienta – budujesz zaufanie i pokazujesz swoje profesjonalne podjeście do sprawy.
Otrzymujesz płatność z góry
To wygodna i bezpieczna forma płatności, poprowadzisz konsultację dopiero po zaksięgowaniu należności. Klient od razu wie, w jaki sposób może zapłacić.
Regulamin, któremu możesz zaufać
Ten regulamin, jak każdy wzór w Biznestece, został sprawdzony przez co najmniej dwóch radców prawnych lub adwokatów. Masz pewność, że kupujesz sprawdzony i zgodny z obecnym stanem prawa produkt.
349 zł
Pakiet MAIL zawiera:
499 zł
Pakiet MAX zawiera:
599 zł
Pakiet PREMIUM zawiera:
Chesz, żeby system do rezerwacji online był połączony z Twoją stroną www. Potrzebujesz przygotować dodatową podstronę do osadzenia kodu z Calendly/MS Bookings?
…rejestracją konta w Calendly? Delegowanie zadań to doskonałe wyjście, jeżeli nie chcesz zajmować się wdrażaniem technicznych aspektów uruchomienia konsultacji online. Asystentka zrobi to za Ciebie: założy potrzebne konta, skonfiguruje system online, przygotuje produkt do sprzedaży.
Regulamin Konsultacji Online – to narzędzie, które pomoże Ci usprawnić zamawianie konsultacji i jednocześnie zaoszczędzić czas. Dlatego korzystając ze wsparcia asystentki – zaoszczędzisz swój czas na konfigurację systemu rezerwacji.
Pakiet PREMIUM zawiera:
* jeżeli jesteś zainteresowany tym pakietem, umów się na bezpłatną konsultację.
Jak to działa Pakiet MAIL?
Uzupełnij regulamin. Skorzystaj z poradnika oraz praktycznych komentarzy do wzoru.
Uzupełnij gotowe szablony maili do klienta, które znajdziesz w poradniku. Zapisz szablony, abyś miał je pod ręką.
Ustalasz z Klientem termin konsultacji.
Wysyłasz do klienta mail wraz z regulaminem i potwierdzasz termin konsultacji. Otrzymujesz płatność, a następnie wysyłasz mail potwierdzający zawarcie umowy. Gotowe!
Jak to działa Pakiet MAX?
Możesz wdrożyć pakiet online oraz mail. Z częścią klientów będziesz umawiać termin na cito lub telefonicznie, wtedy sprawdzi się pakiet mail.
Z pomocą wideo instrukcji oraz poradnika załóż stronę rezerwacji online w Calendly lub MS Bookings.
Klient umawia termin konsultacji samodzielnie poprzez stronę rezerwacji. Otrzymuje wszelkie niezbędne dane w tym link do spotkania w przypadku konsultacji online. Klient chce umówić termin na cito lub nie lubi rezerwacji online, wtedy sprawdzi się komunikacja e-mail.
Otrzymujesz płatność z góry od klienta a następnie wysyłasz mail lub wiadomość potwierdzającą zawarcie umowy. Gotowe!
Uważam, że produkty BizneTeki to narzędzia niezwykle pomocne w codziennej pracy prawnika. Wielokrotnie przyczyniły się do usprawnienia sprzedaży moich usług i pozytywnie wpłynęły na budowanie profesjonalnego wizerunku. Jestem przekonana, że przydadzą się każdemu prawnikowi, który ceni sobie swój czas i klarowne zasady współpracy z klientem. Produkty BiznesTeki to inwestycja w wygodę i efektywność pracy, dlatego polecam wszystkim koleżankom i kolegom prawnikom, którzy szukają kompleksowego wsparcia w usprawnieniu codziennej pracy oraz budowaniu udanych relacji z klientami.
Miałem przyjemność poznać i przetestować przygotowany wzór regulaminu. Z początku byłem sceptyczny, ale już po samym jego wdrożeniu, kiedy zobaczyłem jak bardzo usprawnia pracę pozwalając na delegowanie obowiązków i automatyzując wysyłkę maili oraz linków do spotkań przekonałem się, że to świetny pomysł. Warto skorzystać z takich gotowych rozwiązań.
Sprawdzałam regulamin od strony prawnej i wiem, że jest w nim wszystko czego potrzebuje adwokat lub radca prawny, żeby w spokoju sprzedawać konsultacje prawne. Zaproponowane rozwiązania rezerwacji online są praktyczne i przemyślane. Warto przemyśleć proces sprzedaży konsultacji i ułożyć go raz a dobrze.