Klauzula informacyjna
Biznesteka Kancelaria Prawna

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO) informujemy, że:

1. Administrator danych osobowych:

Administratorem danych osobowych jest Biznesteka Kancelaria Prawna Magdalena Biedrzycka Adwokat z siedzibą w Warszawie, pod adresem: ul. Mokotowska 46a lok. 2, 00-543 Warszawa, NIP: 865-246-41-32; („Kancelaria”), adres e-mail: biuro@biznesteka.pl, numer telefonu: +48 508 034 721.

2. Źródło danych osobowych:

Kancelaria, jako podmiot przetwarzający dane osobowe w ramach świadczenia usług prawnych, uzyskuje dane osobowe przede wszystkim bezpośrednio od swoich Klientów. W przypadku, gdy służbowe dane kontaktowe nie zostały zebrane bezpośrednio od osoby, której one dotyczą, mogły być́ one przekazane przez reprezentowany podmiot bądź pozyskane z publicznie dostępnych źródeł, takich jak publiczne rejestry (np. Krajowy Rejestr Sądowy).

3. Kategorie przetwarzanych danych osobowych:

Kancelaria przetwarza następujące kategorie danych osobowych, a w szczególności, w zakresie:

–  informacji kontaktowych (takich jak nazwisko, adres zamieszkania/ pobytu/ korespondencyjny/prowadzenia działalności gospodarczej, adres e-mail oraz numer telefonu);

– służbowych informacji kontaktowych (takich jak stanowisko, dział i nazwa instytucji);

– potrzebnych do wystawienia faktury VAT (takich jak NIP, REGON);

– dostarczanych treści (takich jak zdjęcia, artykuły i komentarze);

– wyroków skazujących i naruszeń prawa.

Kancelaria może gromadzić́ i przetwarzać́ dane osobowe szczególnie chronione (takie jak rasa, pochodzenie etniczne, przekonania polityczne, religijne, filozoficzne, członkostwo w związkach zawodowych, orientacja seksualna, zdrowie fizyczne i psychiczne, dane biometryczne) i dotyczące wyroków skazujących i naruszeń́ prawa w bardzo ograniczonych przypadkach i tylko wtedy, gdy jest to niezbędne dla celu ich przetwarzania oraz tylko wtedy, gdy jest to dozwolone przez prawo.

4. Cele przetwarzania danych osobowych:

W ramach swojej działalności Kancelaria zbiera i przetwarza dane osobowe:

a. w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Kancelarię jako administratora danych: w celu świadczenia usług na rzecz Klientów, marketingu usług Kancelarii, w tym w celu informowania o wydarzeniach organizowanych przez Kancelarię lub w których Kancelaria uczestniczy oraz o działalności Kancelarii (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. f RODO);

b. w celu wykonywania umów zawieranych przez Kancelarię z Klientami, w tym w celu współpracy z dostawcami i innymi podmiotami współpracującymi z Kancelarią (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO);

c. w zakresie wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Kancelarii, które wynikają m.in. z ustawy Prawo o adwokaturze lub ustawy o radcach prawnych lub innych przepisów regulujących świadczenie usług prawnych, a także przepisów dotyczących rachunkowości oraz podatkowych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c RODO);

d. w celu szacowania ryzyka i udoskonalania działalności Kancelarii (w tym rozwój świadczonych usług, zarządzania komunikacją, analizowania i ulepszania świadczonych przez nią usług) (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO);

e. zgodnie z wymogami prawa lub w związku z toczącym się̨ postepowaniem prawnym lub w związku z żądaniem organu władzy publicznej do udostepnienia informacji będących w posiadaniu Kancelarii (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO);

f. w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Kancelarii, polegającego na ustaleniu, dochodzeniu roszczeń́ lub praw Kancelarii lub obrony przed takimi roszczeniami (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes);

g. w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń́ – tj. na podstawie art. 9 ust. 1 lit. f) RODO, a w zakresie danych dotyczących wyroków skazujących oraz naruszeń́ prawa, na zasadach wskazanych w art. 10 RODO – o ile ma to zastosowanie.

5. Odbiorcy danych osobowych:

Odbiorcami danych osobowych udostępnionych Kancelarii mogą być́ podmioty powiązane bezpośrednio lub pośrednio z Kancelarią, w szczególności w sposób organizacyjny lub osobowy, które miałyby siedzibę̨ w jednym z Państw Członkowskich Unii Europejskiej, a także zewnętrzni dostawcy usług (np. podmioty świadczące usługi IT, podmioty świadczące usługi marketingowe, księgowi, biegli rewidenci i audytorzy, prawnicy, organy administracji, służby państwowe i sądy).

6. Czas przetwarzania danych osobowych:

Dane osobowe będą przetwarzane, odpowiednio, do czasu zrealizowania właściwych prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Kancelarie jako administratora danych związanych z przetwarzaniem określonych danych, do czasu upływu terminów przedawnienia związanych z umową lub związanych z przedawnieniem obowiązków wynikających z przepisów prawa, do czasu wniesienia sprzeciwu w zakresie przetwarzania danych.

7.  Prawa osób, których przetwarzane dane dotyczą:

Przetwarzanie danych osobowych przez Kancelarię odbywa się̨ na zasadzie dobrowolności, jednakże w zależności od okoliczności odmowa udostępnienia danych lub żądanie ich usunięcia może uniemożliwić́ np. kontakt w osobą, której dane dotyczą, przekazywanie tej osobie informacji lub wykonanie usługi. Zgodnie z zasadami określonymi w przepisach prawnych dotyczących ochrony danych osobowych i w przewidzianym w nich zakresie osobom, których dane dotyczą, przysługuje:

a. prawo dostępu do Państwa danych osobowych,

b. prawo dokonywania zmian w treści, sprostowania, aktualizacji danych osobowych,

c. prawo do usunięcia danych osobowych,

d. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych,

e. prawo do przenoszenia danych,

f. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych,

g. prawo do wniesienia skargi związanej z przetwarzaniem danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

W razie pytań dotyczących przetwarzania danych prosimy o kontakt z Kancelarią, w szczególności o kontakt pod adresem e-mail: biuro@biznesteka.pl.