Twoja strona www 💻 to Twoja wizytówka? Sprawdź, 5 najczęstszych błędów🤦🏻♂️, które mogą okazać się nieprzyjemne – nie tylko w skutkach prawnych.
Przedsiębiorco, czy wiesz jakie błędy popełniasz na swojej stronie www? Nie zdajesz sobie sprawy jakie konsekwencje mogą się z nimi wiązać?
Aleksandra Miskiewicz, jako ekspert w dziedzinie prawa dla biznesu, przygotowała dla Ciebie zestawienie pięciu najczęstszych błędów, które mogą okazać się niebezpieczne dla Twojego biznesu. Znajdź je i unikaj kosztownych skutków.
Chcesz wiedzieć więcej? Skorzystaj z naszych produktów i poznaj sposoby na to, jakie działania pomogą Ci poprawić bezpieczeństwo Twojej strony www. Nie ryzykuj – zainwestuj w swój biznes i zyskaj spokój ducha.
1. Brak polityki prywatności.
Nawet jeżeli:
- nie sprzedajesz produktów 🛒,
- nie zbierasz zapisów na newsletter,
- nie masz formularza kontaktowego na stronie…
Trudno wyobrazić sobie sytuację, w której przedsiębiorca – nie przetwarza żadnych danych osobowych. Korzystasz z wtyczki do social mediów🤳🏻? Strona zbiera pliki cookies – Twoim obowiązkiem jest poinformowanie odbiorców, kto i w jaki sposób przetwarza dane.
2. Brak regulaminu newslettera✉.
Wysyłasz newsletter? Wg obowiązujących przepisów – zawierasz umowę, a regulamin jest wzorcem umowy, który wiąże Ciebie oraz subskrybentów newslettera lub osoby, które zawarły z Tobą umowę o dostarczanie treści, usług cyfrowych w postaci tzw. Lead magnet🎁. Przygotowanie tego dokumentu jest obowiązkiem Twoim jako usługodawcy.
3. Brak ✅ checkboxów.
Wysyłając newsletter, musisz pamiętać o uzyskaniu odpowiednich zgód. Bez nich nie możesz wysyłać informacji handlowych, marketingowych. Przepisy nakładają nas obowiązek uzyskania kilku zgód i realizacji obowiązku informacyjnego, a mianowicie:
- Obowiązek informacyjny wynikający z RODO,
- Zgoda wynikająca z art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne,
- Zgoda wynikająca z art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Odpowiednio dodany checkbox z klauzulą – zabezpiecza Cię w tej kwestii.
4. Brak danych do kontaktu ☎.
Odbiorca ma prawo do łatwego skontaktowania się z Tobą w celu np. usunięcia swoich danych osobowych. Nie zapomnij zawrzeć w Polityce Prywatności, czy Regulaminie Newslettera w jaki sposób może to zrobić.
5. Brak widocznych 👀 linków do np. Polityki Prywatności.
Skróć odbiorczy czas szukania np. Polityki Prywatności i umieść ją w widocznym miejscu. Dobrym pomysłem będzie dodanie jej do stopki oraz konieczne podlinkowanie w miejscach, gdzie o niej wspominasz np. checkboxy.
Zadbanie o te kilka aspektów Twojej www nie tylko zabezpieczy Cię przed konsekwencjami prawnymi, ale również poprawi Twój wizerunek.
Daj znać, w komentarzu, który z tych punków był dla Ciebie zaskakujący🤩.
Sprawdź produkty w sklepie:
PAKIET LEGALNA WWW
Regulamin newslettera i lead magnet
Polityka prywatności i plików cookies wzór
O autorce
Aleksandra Miśkiewicz
Radca prawny, prawniczka przedsiębiorców
Od lat wspiera przedsiębiorców w ich codziennej działalności. Doradza w zakresie umów prawnoautorskich, umów w obrocie gospodarczym, regulaminów, prawa gospodarczego i handlowego.
W bieżącym doradztwie wykorzystuje swoje bogate doświadczenie procesowe, pozwalając przedsiębiorcom unikać kosztownych i długich sporów sądowych.
przeczytaj artykuły EKSPERTA LUB poznaj eksperta
Zapisz się na newsletter BIZNESTEKI dla Spółek z o.o.
Będziesz otrzymywać powiadomienia o szkoleniach organizowanych przez Biznestekę dla Spółek z o.o., a także rabaty przewidziane wyłącznie dla zapisanych. Teraz już nic Cię nie ominie!

Podoba Ci się ten artykuł? Podziel się nim!