Twoja strona www  to Twoja wizytówka? Sprawdź, 5 najczęstszych błędów, które mogą okazać się nieprzyjemne – nie tylko w skutkach prawnych.

Przedsiębiorco, czy wiesz jakie błędy popełniasz na swojej stronie www? Nie zdajesz sobie sprawy jakie konsekwencje mogą się z nimi wiązać?

Aleksandra Miskiewicz, jako ekspert w dziedzinie prawa dla biznesu, przygotowała dla Ciebie zestawienie pięciu najczęstszych błędów, które mogą okazać się niebezpieczne dla Twojego biznesu. Znajdź je i unikaj kosztownych skutków.

Chcesz wiedzieć więcej? Skorzystaj z naszych produktów i poznaj sposoby na to, jakie działania pomogą Ci poprawić bezpieczeństwo Twojej strony www. Nie ryzykuj – zainwestuj w swój biznes i zyskaj spokój ducha.

artykuł aktualny na 2024

1. Brak polityki prywatności.

Nawet jeżeli:

  • nie sprzedajesz produktów 🛒,
  • nie zbierasz zapisów na newsletter,
  • nie masz formularza kontaktowego na stronie…

Trudno wyobrazić sobie sytuację, w której przedsiębiorca – nie przetwarza żadnych danych osobowych. Korzystasz z wtyczki do social mediów🤳🏻? Strona zbiera pliki cookies – Twoim obowiązkiem jest poinformowanie odbiorców, kto i w jaki sposób przetwarza dane.

2. Brak regulaminu newslettera✉.

Wysyłasz newsletter? Wg obowiązujących przepisów – zawierasz umowę, a regulamin jest wzorcem umowy, który wiąże Ciebie oraz subskrybentów newslettera lub osoby, które zawarły z Tobą umowę o dostarczanie treści, usług cyfrowych w postaci tzw. Lead magnet🎁. Przygotowanie tego dokumentu jest obowiązkiem Twoim jako usługodawcy.

3. Brak ✅ checkboxów.

Wysyłając newsletter, musisz pamiętać o uzyskaniu odpowiednich zgód. Bez nich nie możesz wysyłać informacji handlowych, marketingowych. Przepisy nakładają nas obowiązek uzyskania kilku zgód i realizacji obowiązku informacyjnego, a mianowicie:

  1. Obowiązek informacyjny wynikający z RODO,
  2. Zgoda wynikająca z art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne,
  3. Zgoda wynikająca z art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Odpowiednio dodany checkbox z klauzulą – zabezpiecza Cię w tej kwestii.

4. Brak danych do kontaktu ☎.

Odbiorca ma prawo do łatwego skontaktowania się z Tobą w celu np. usunięcia swoich danych osobowych. Nie zapomnij zawrzeć w Polityce Prywatności, czy Regulaminie Newslettera w jaki sposób może to zrobić.

5. Brak widocznych 👀 linków do np. Polityki Prywatności.

Skróć odbiorczy czas szukania np. Polityki Prywatności i umieść ją w widocznym miejscu. Dobrym pomysłem będzie dodanie jej do stopki oraz konieczne podlinkowanie w miejscach, gdzie o niej wspominasz np. checkboxy.

Zadbanie o te kilka aspektów Twojej www nie tylko zabezpieczy Cię przed konsekwencjami prawnymi, ale również poprawi Twój wizerunek.

Daj znać, w komentarzu, który z tych punków był dla Ciebie zaskakujący🤩.

Sprawdź produkty w sklepie:

PAKIET LEGALNA WWW – wzory

Regulamin newslettera i lead magnet – wzór

Polityka prywatności i plików cookies wzór

O autorce

radca prawny Aleksandra Miśkiewicz ekspert BiznesTeki – portal wiedzy dla biznesu

Aleksandra Miśkiewicz

Radca prawny, prawniczka przedsiębiorców

Od lat wspiera przedsiębiorców w ich codziennej działalności. Doradza w zakresie umów prawnoautorskich, umów w obrocie gospodarczym,  regulaminów, prawa gospodarczego i handlowego.

W bieżącym doradztwie wykorzystuje swoje bogate doświadczenie procesowe, pozwalając przedsiębiorcom unikać kosztownych i długich sporów sądowych.

przeczytaj artykuły EKSPERTA LUB poznaj eksperta

Przeczytaj więcej artykułów

Poznaj eksperta

Zapisz się na biznesletter dla przedsiębiorców

Będziesz otrzymywać (w każdą niedzielę o 9:00) pigułkę wiedzy prawnej dla firm, powiadomienia o szkoleniach , a także rabaty przewidziane wyłącznie dla zapisanych. Teraz już nic Cię nie ominie!

Podoba Ci się ten artykuł? Podziel się nim!